Nie bój się chodzenia po morzu ...

-ks. Jan Twardowski

W piątek 27 października odbył się wyjazd do kina „Zorza” w Rzeszowie. Grupa 20 uczniów pod opieką dwóch opiekunów miała okazję zobaczyć projekcję filmów pt.: Czym chata bogata, Czerwony Żółw oraz Martwe wody.
Philippe de Chauveron przedstawił historię francuskiego celebryty, który zaprasza pod swój dach romską rodzinę. Spokojne życie, które wiódł z żoną i synem, ulega diametralnej zmianie. Podjął się wyzwania wymagającego ogromnej cierpliwości i zaangażowania się w pomoc „gościom” mieszkającym pod jego dachem. Historia zabawna, pełna humoru i chaosu sprawiła, że uczniowie dobrze się bawili. 
Z kolei film pt. Czerwony żółw miał charakter dużo spokojniejszy. Poetycka i bardzo uniwersalna opowieść przedstawia cykl życia człowieka i bieg ludzkiego losu. W filmie brakuje dialogów, a towarzyszy mu sama muzyka, co czyni go bardzo oryginalnym. Było to niemałe zaskoczenie, ponieważ oglądający przez cały czas w napięciu czekali na rozwój akcji. Pozwoliło to wszystkim trochę oczyścić umysł przed następną projekcją, która wymagała większego wysiłku intelektualnego.
Tytułowe Martwe wody to bagniste zatoczki na północy Francji. Ludzie znikają, a na miejsce przybywa dwóch inspektorów policji, prowadzących śledztwo. Opowieść pełna sarkazmu i poczucia humoru jest satyrą na francuskie społeczeństwo. Przedstawione dwie rodziny – jedna niesamowicie bogata, a druga boleśnie biedna – są odzwierciedleniem sposobu bycia panującego w tamtym kraju. Bruno Dumont idealnie pokazuje klasowe podziały czy społeczne bariery, które dzielą społeczeństwo na lepszych i gorszych. 
Seans zakończył się po godzinie 18:00. 
Opinie o filmach były różne, a jedna wyglądała tak: 
„Pierwszy był śmieszny, więc był fajny.  W drugim każdy miał okazję zinterpretować historię na swój sposób, ale trochę męczący był brak słów. Trzeciego właśnie nie do końca zrozumiałam, a że wyszłam trochę wcześniej, to nie załapałam się na wytłumaczenie historii”.

Autorka tekstu: Klaudia Wymysłowska z klasy ID o profilu dziennikarsko – prawniczym

 


Tagi: