Nie bój się chodzenia po morzu ...

-ks. Jan Twardowski

 
Kuba Rachwalski uczeń klasy 2Cp po zakwalifikowaniu się do 2. etapu Olimpiady Filozoficznej przystąpił do dwuczęściowej formy egzaminu.
Pierwszym jego zadaniem było napisanie eseju na temat: „Możliwe są rozmaite źródła tragiczności, ale wszystkie dają się wywieść z dwóch podstawowych: z bezsiły i z niewiedzy… Są też możliwe tragedie wynikłe z kombinacji pierwiastka bezsiły i niewiedzy. W wyniku tego może powstać sytuacja, że głównym źródłem bólu staje się wiedza”. Józef Tischner, Filozofia dramatu, s. 65.
Po uzyskaniu pozytywnej oceny z tej pracy uczeń został dopuszczony do egzaminu ustnego.
Tutaj musiał zmierzyć się z takimi zagadnieniami filozoficznymi, jak: monadologia Leibniza, stadia rozwoju ducha ludzkiego w ujęciu S. Kierkegaarda oraz przedstawić różnicę pomiędzy klasyfikacją a typologią.
Pomimo zdania egzaminu ustnego zabrakło mu kilku punktów, które dałyby awans do etapu centralnego Olimpiady.
Gratulujemy Kubie wyniku, doceniamy jego zapał i motywację w pogłębianiu swojej wiedzy filozoficznej.
Podczas trudnych wędrówek eliminacyjnych, na każdym ich etapie opiekował się nim p.Paweł Florka

Tagi: